zondag 18 augustus 2013

Zo het is nu 18 augustus dus de trip komt nu wel erg dichtbij. Gisteren de mail gehad van KLM hoe in te checken en wat bij je te hebben. Afgelopen week 3 mail contact gehad met de BMW dealer in Chicago die zo aardig is mij op te halen uit het hotel en de motor eerder te geven dan gepland. En ja, mijn Zumo kan er op. Komt mijn 25 jarig DAF jubileum cadeau mee naar de States. Natuurlijk ik, als TomTom mens, neem ook mijn Rider2 mee. De Ram mount en voeding geregeld bij de BMW dealer. Verdwalen zal ik zeker niet. De route nog eens doorgelopen op Tyre. En voor degene die het wil kan het beste even op www.RTE66.nl kijken. Daar staat veel info over de route en reis tips.
Hierboven zie je in ieder geval de plaatsen waar ik langs ga komen. Wat doe je nu allemaal als je alleen zo'n trip gaat rijden en alles zelf wilt regelen. Hieronder mijn work list. Vrij vragen op het werk voor 3 weken. Done. Bedankt Martin, Luc dat het mag. Uren genoeg natuurlijk maar heb het nogal druk op dit moment Dan het ticket regelen. Kijken wie doet het transport voor minste geld. En ga je een motor huren of je eigen motor versturen. Nu vliegen is een kwestie van zoeken. En weer blijkt dat de KLM het beste uit de bus komt net als in 2012. Een motor transporteren en daarna verzekeren en weer terug naar Nederland transporteren is een vermogens delict. Dus dan maar huren. Nu dat lijkt simpel maar er zijn wat valkuilen. Eagle Rider is 1 van de aanbieders, die de beste support heeft en voor een redelijke prijs, de motor aanbied. Echter de verzekeringen eindigen allemaal met een eigen risico van rond de 1000 dollar per gebeurtenis. Alle aanbieders in Nederland werken met Eagle Rider en dus lost dat niet veel op. En als je geen georganiseerde tour wilt in 17 dagen dan zoek je verder. Dus verder gezocht en gevonden. Via een Duits reisbureau de motor geboekt, usareisen.de. Zij sluiten een extra verzekering af waarbij je eigen risico naar 0 gaat. Dat doen ze heel slim doordat hier te verzekeren. Reisverzekering: Ja die heb je ook nodig. Dus bij de KLM en bij USA-reizen dat geregeld. Blijkt het beide bij Alliance te komen. Nu voeg dat maar eens samen. Ondanks dat het 1 partner is willen de twee landen niet samenwerken. Dus vooraf goed bepalen wat je doet. Scheelt een paar euro. Dan de kleding: Normaal heb ik alleen winter kleding waar de voering uit kan in de zomer en dat voldoet al meer dan 30 jaar. Maar het is daar FF warmer zoals je op de link hier onder ziet. weer beeld op de route Dus aan de slag en op zoek naar doorwaai kleding. Na 2 maanden zoeken en een hete zomer hier weet is dat de eerst aangeschafte motorjas van All Weather niet gaat voldoen. Hij is gewoon te warm. Dus verder gezocht. Bij Motozoom in Utrecht geweest en daar een Rivit doorwaai broek gekocht. Gelijk kunnen testen bij +30 graden en die werkt. Dus veilig en bescherm op de motor met deze broek zonder dat je er uit zweet. Nu de jas nog en dat was een heel ander verhaal. Ik wil ook gezien worden. Dus een jas gezocht die en gebruikt kan worden in de hitte, en gebruikt kan worden in de regen en als het wat koeler is en ook nog eens de kanarie op de weg is.
Met dank aan BMW Venray en de goede adviezen van de dame die de kleding doet daar ben ik gekomen tot een combi-jas van Macna die ik aan de Rivit broek weer vast kan maken. Eigenlijk zijn het 2 jassen. Want er gaat in de regen nog een regenjas aan vast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten