woensdag 18 juli 2012

Apple store New York they did the extra mile for Tessa

Via Paccar Inc op linked in een discussie geplaatst wat te zien in Nwe York. Hele goede tips gehad en leuke reactie's op "DAF couple goes USA". Toch leuk om te zien hoe een zakelijk netwerk ook in je voordeel kan werken. Laten we maar eens opschrijven hoe dag twee van de vakantie verlopen is. Tessa had wel heel erg veel pech bij aankomst in NY. Haar iPhone viel op de grond, stuk dus. Nu 2 weken een verdrietig kind die niet met haar soc. network kan praten wil je natuurlijk ook niet dus eerst maar even gezocht waar hier een Apple store is. Later hierover meer. Eerst moet deze automobilist even iets kwijt over metro in NY. Als echte hollanders eerst maar gevraagd wat het kost en wat het voordeel is van een meer-dagen kaart. Het systeem lijkt op de OV chip. Je koopt een kaart twv 20 dollar en scant de kaart bij de doorgangs poortjes. Als je over stapt en uit het station gaat heb je daar een doorloop tijd voor. Je kunt dan gratis weer inscannen. Alleen hoe je niet uit te scannen. De metro houdt zelf dus bij wanneer je voor het laatst gezien bent. Hier kan Nederland nog wat van leren. Aangekomen in Manhattan Centre eerst naar the 5th avenue gegaan. Een logisch systeem van straten maakt het vinden van de weg toch makkelijker dan ik gedacht had. In de 5th av. eerst de Apple store bezocht. Nou dat is een heel mooi en zeer herkenbaar gebouw waar je met een doorzichtige lift naar beneden gaat en dan wordt overvallen door alle Apple producten en vriendelijk wordt geholpen door de Apple mensen.
Je maakt een afspraak met de organisers en dan wacht je aan de balie op je beurt. In het heel gebouw heb je snelle free wifi dus met je iPhone lekker even twitteren waar je nu weer bent, met een foto voor de thuisblijvers natuurlijk. Tessa's telefoon werd bekeken en eerst probeert men haar telefoon zonder kosten te repareren. Daarna een voorstel tot ruilen van de telefoon. Voor een redelijke prijs krijg je dan een nieuwe. Nu ruilen doet huilen want Tessa zou alle foto's kwijt zijn van haar Richard en dat kan natuurlijk niet. Toch maar besloten tot inruilen en dan blijkt bij terugkomst van de Apple medewerker, een jongen van een jaar of 20, dat de tranen ook daar indruk hadden gemaakt. Want hij deed de "extra mile" voor Tessa. Het scherm was direct vervangen en Tessa had haar eigen telefoon werkend terug. Hulde voor Apple en wij een blij kind.
Na ons bezoek van ruim een uur pret in de Apple store, hebben de 5th av. afgelopen voor Sanne haar shopping in NY. Daarover straks meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten