woensdag 18 september 2013

Aangekomen in Barstow en lekker uitrusten naar 157 mijl door de woestijn rijden waarvan 30 mijl over een route66 die vol zat met gaten en bumps. Snelheid lag op dat stuk op zo'n 25 mijl. Veel treinen gezien want die spoorlijn loop parallel met de route66. En voor een collega van DAF veel trein foto's gemaakt. Je kunt zien dat ze echt lang zijn. Vandaag een trein gezien die zo zwaar was dat er 4 locs trokken en 2 duwen. En als ze zien dat je foto's maakt en zwaait dan toeteren ze ook nog naar je. Echt gaaf. Het einde van de Route loop parallel aan de I-40. En daar ga ik niet op rijden. Spoorwegovergangen hier zijn zelden met alle toeters en bellen zoals we ze in Nederland kennen. Deze had dat wel en voorzien van zonneenergie. Niet raar in een woestijn he. Ik was natuurlijk in Roy's cafe. Koffie drinken en een praatje maken. Toen die hoorde waar ik allemaal al geweest was vond hij mij een echte Die Hard, die de route inderdaad reed zoals het bedoelt was. Natuurlijk ook nog wat gekocht want daar leven deze zaakjes van. En toen gebeurde er iets bijzonders. Er kwam een filmploeg binnen van de Chinese TV die zelf een motorrijder had die de route reed. Van LA naar Chicago, dus verkeerd om. maar dat maakt niet uit. Na een praatje gemaakt te hebben wilden zij mijn interviewen voor de camera. En dat duurde ongeveer een kwartier, waarin ik mijn ervaringen heb verteld van de route en waarom ik de route66 reed. Maar ook mijn mening over Amerika. En natuurlijk heb ik hun gezegd dat ik mijn droom waarmaak en dat er teveel verloren gaat tussen vroeger toen ik klein was en later als ik oud ben. Een leuke ervaring vandaag. Zij reden ook met een BMW maar dan de 1200GS uitvoering. Met iets meer veerweg en die had ik later die dag ook nodig. Was het warm? Jazeker vanmorgen om 7.15 vertrokken uit Needles en het was toen al 29 graden. Ontbijtje gedaan bij de Mac want het motel had geen ontbijt. Maar dat mag je ook niet verwachten voor 30 dollar toch.In de loop van de dag liep de temperatuur flink op tot zo'n 45 graden. De weg was eigenlijk best goed berijdbaar tot Roy’s cafe. Daarna wilde de Garmin op de I-40 verder maar ik niet. En dat heb ik geweten. Tjonge zeg, dat was geen weg meer, maar een gatenkaas daarna. De vering van de BMW had het er moeilijk mee dus snelheid Het diepte punt van de dag was niet de slechte weg. Dat is eigenlijk nog fun en hoort erbij. Nee, dat was toch wel het bezoek aan de Ghost town in de woestijn. Deze lag overigens vlakbij een militaire basis met een voorraad depot waar je u tegen zegt aan voertuigen en andere zaken. Foto's maken ja op grote afstand, Papa wil nog naar huis he. Nu de ghost town had een kassa en voor die kassa stonden 4 touring bussen om de mensen daar af te leveren. Op foto's zie je de entree en de berg waar het stadje ligt. Nu dan hoef ik niet meer. Even gevraagd wat het kost, ja 8 dollar. Dus geen Ghost town voor mij. Ik ben niet voor massa toerisme Route66 aan het rijden. Nog 1 dag rijden en dan zijn we in Pasadena LA. En daar overnacht ik weer eens wat luxer. En vrijdag nog 54 mijl en dan om 12.00 nemen de BMW en ik afscheid van elkaar na zo'n 3500 mijl schat ik en 3 weken fun met elkaar. Zo en nu naar de Walmart want de kids hebben nog wensen aan Papa doorgeven en wat doen Papa’s die zijn kids en vrouw mist. Juist ja.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten