maandag 16 september 2013

Dag 16 Terug naar Seligman en de Grant Canyon Cavern en dan naar Kingsman.

De eerste dag dat ik een route terug rijd. Waarom? Omdat Seligman gezien wordt als het ontstaan van de huidige Historic Route 66 met Angel Delgado als groot promotor van Route66. En ik had de Caverns overgeslagen om voor het donker binnen te zijn in het hotel. En die Caverns had Billy O’Connely geslapen en dat moet ik natuurlijk wel zien.
Dus in de ochtend vroeg op gestaan in de hoop dat het dan niet te druk zou zijn in Seligman. Nu dat viel tegen. Er stonden 8 touring bussen vol met toeristen in de straat verdeelt. Dus dat lijk meer op massa toerisme dan het rijden van Route66 zou moeten zijn. Eigenlijk jammer dat het succes van Angels interviews zo heeft uitgebouwd. Nu hoorde ik later in de Caverns dat de bedrijven in Seligman betalen om bussen daar juist te laten stoppen. En ja het is een mooi stadje maar dit zoek ik echt niet. Dus nog wat foto’s gemaakt en toen koffie gedronken.
Komt er iemand naar mij toe omdat ik met een BMW onderweg ben. Hij was dat ook. Wat bleek, dit was een Duitse wereldreiziger die gepensioneerd is en om zijn eigen BMW onderweg was door de USA. Het verschepen van zijn motor en de verzekering kost veel geld maar hij blijft zo’n 6 weken in de USA en dan loont het zich wel om je eigen motor op transport te doen. Hij was ook al een keer door Zuid-Amerika gereden. Nu dat zie ik niet zitten. Maar al met al waren we toch een uur aan het kletsen geweest.
Daarna op de motor terug naar Peach Spring waar zo’n 12 mijl ervoor de Grant Canyon Caverns liggen. Voor zo’n 15 euro krijgt je een rondleiding van ongeveer een uur diep onder de grond waar het heerlijk koel was. Zo’n 18 graden terwijl het buiten al rond 12.00 uur opgelopen was tot 32 graden. De gids vertelde dat er vroeger wel 1000 mensen per dag kwamen totdat de I-40 geopend was. Nu houdt het met zo’n 100 man wel afgelopen. Ons groepje was 5 mensen. Twee oudere echtparen uit het oosten van de USA en ik. Toch was het een gezellige toch om zo’n 65 meter onder de grond. Met mooie plafonds en natuurlijk de verhoging met de Route66 slaapkamer.
Meer over dit hoogtepunt op hun site http://www.gccaverns.com/. En ja ik heb natuurlijk even op de bank gezeten verteld dat ik de serie van Billy gezien had en daarom was gekomen. Blijkt dat het veel motorrijders doen. Alleen Eagle Rider heeft het niet opgenomen in hun route. Maar ook de site van route66 noemt de cavern niet als hoogtepunt. En veel van mijn informatie komt hier vandaan, hun site is http://www.rte66.nl/
Daarna doorgereden naar Kingsman waar ik al vroeg in mijn hotel was. Onderweg nog wel wat leuke dingen gezien en eigelijk de gehele dag op de Historic Route66 gereden. Morgen ook een korte rit want ik wil naar het museum voor Route66 hier. Ik eindig bewust in Needles omdat de dag erna door de woestijn gaat en er verschillende death cities in de route zitten. De rest van de dag besteed aan het plannen van deze week en de hotels geboekt voor alle dagen. Het lijkt wel weer dat ik wil plannen i.p.v. zo maar ergens slapen. Ik moet wel want de motor moet vrijdag 12.00 terug zijn. Dus routes zijn klaar voor elke dag en hotels geboekt. Houd ik eens tijd over om te gaan zwemmen en in een hot tube te relaxen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten