dinsdag 17 september 2013

dag 17 van Kingman naar Needles door de woestijn.

De route was korter dan normaal vandaag. Na Oatman was de route66 afgesloten zodat ik naar Needles moest of Hw95. Maar goed dat je het nieuws van Route66 volgt. In de ochtend in Kingsman 2 museau bezocht. Je loopt in een uur of 2 door 200 jaar USA geschiedenis en dat is ook leuk om te doen.Je moet toch ook cultuur doen op je vakantie aan route 66. Aangekomen in Needles aan de rand van de woestijn van Arizona. Morgen naar Barslow zo'n 150 mijl door de woestijn. Heb hier 110F gezien overdag dus vroeg weg morgen. En ja water heb ik genoeg bij mij. Alle Sprite flessen van de Subway bewaart om daar water in mee te nemen. En dat had ik vandaag ook nodig want de woestijd is mooi maar erg warm is het er ook. De route was fantastich door de verlaten dorpjes en door de woestijn de bergen op en af. Heerlijk stuurwerk op de motor. Toen ik aankwam bij Cool Springs kwam er net een groep motorrijders aan. Dus ik zwaaien en zij foto's maken zonder te stoppen. Als laatst komt er een auto met aanhanger achteraan. Denk je Eagle Rider. Maar nee, USA reizen uit Nederland. Dus kom ik weer in veel fotoboeken terecht zonder dat ze weten dat het een landgenoot is die daar Route66 aan het rijden is. Zij kwamen uit richtig Oatman dus die gaan nu naar Vegas. Kwam nog een canadees tegen bij Cool Springs die ook Route66 aan het rijden was en daar net als ik als 2,5 week over deed. En een New Yorker die met een R1200GS onderweg was door de USA. Maar die reed veel Interstate en was nu op Route66 aan het rijden. Voor degene die het huis van Sante Claus willen kopen in de USA het staat te koop maar pas op voor de slangen. Dus weer een hoogtepunt aan de route66 dicht Het rijden door Oatman is een bijzondere ervaring. Want de ezels lopen gewoon los door de straat en gaan liggen waar ze willen. Maar ook dit dorpje was zeer op de touristen geent. Zo zeer dat een bezoek niet leuk is. Ik heb al genoeg giftshops gezien op de route zodat ik niet een straat vol hoef te zien. Needles is een gat waar je zo door bent. Het hotel is redelijk en heeft een zwembad en daar ga ik zo maar eens gebruik van maken want het is heter dan heet hier. Dan nog wat sfeer fotos uit de woestijn en is de blog ook weer gemaakt. En zoals je op de foto's kunt was de weg slecht maar dat mag de pret niet drukken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten