dinsdag 10 september 2013

Dag 10 van Santa Rosa naar Albuquerque

De route van vandaag. Normaal is dit via de I-40 nog geen 1,5 uur rijden. Maar als je de Route66 volgt en geen Interstate rijdt ben je toch een uur of 6 bezig. Maar de dag ben ik begonnen met een bezoek aan het automuseum in Santa Rosa. Daar staan zo'n 35 classic cars. Amerikanen natuurlijk maar als je goed oplet staat er ook 2 niet US classic cars. Namelijk een Mercedes en een Nissan ZX.
De entree van het museum is al heel leuk om te zien. Zo stond en een bank gemaakt van de kofferbak van een Cadillac en was de kassa gemaakt op de motorkap van dezelfde Cadillac. Het museum heeft een eigen werkplaats aan de overzijde van de weg waar men zelf de auto's weer als nieuw maakt.
Wat er stond waren natuurlijk de Ford Thunderbird, De Mustangs en de Chevy Corvette in de diverse uitvoeringen. Maar ook Fina was met een reclame bord aanwezig. Alleen mis is Total hier helemaal in de tankstations. Toch mijn collega Arend van Total een vragen hoe dat nu weer komt.
In het museum was ook een hoekje ingericht voor Route66. De wandposter was erg mooi met daarop natuurlijk ook aangegeven waar je jezelf op de route66 bevind.
Na het bezoek weer op Route66 op weg naar Las Vegas. Niet de gokstand want die hoort niet tot de Route66. Nee, Las Vegas New Mexico natuurlijk. Daar gaat de route de bergen in waar het geweldig mooi en erg rustig op de weg. Zo'n 50 mijl niemand gezien. Wel een ontmoeting gehad tijdens een korte pauze met 2 roof vogels. Ik zag ze eerst niet maar hoorde ze wel. Pas toen ik de boomtoppen afspeurde kon ik de eerste vinden.
En toen gebeurde mij iets dat ik nog niet eerder had meegemaakt. De route was afgesloten. Sta je mooi te kijken. Alles goed in de navigatie gezet. Doen ze de weg dicht. En zo te zien al een tijdje ook nog. Maar goed ook dat is op te lossen met wat omrijden.
Van Las Vegas gaat de route dan terug over de Santa Fee trail. Western liefhebbers weten waar ik dan heen ga. De meeste gefilmde stad in western. Daar zelfs saloons gezien en een jail van vroeger. Helaas begon het na Santa Fee te regenen en ben ik gestopt om de regenkleding aan te trekken. Nu is dat nog meer kanarie en toen ik bij de Mac aan kwam, om wifi te gebruiken om ee kamer te reserveren, en koffie te drinken maakte de kleding nogal indruk op de gasten. Men vond het heel apart. Maar dat maakt mij niet uit. Kanarie of niet, Papa moet thuis komen en als dit er voor nodig is dan doen we dat maar.
Zo nu nog wat sfeer plaatjes en de blog is weer klaar en kan ik aan de opdracht van mijn collega OR-lid bij DAF, Dennis beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten