zondag 8 september 2013

Dag 8 Van Shamrock naar Amarillo Route66

Zo dag 8 goed geëindigd, bij de Cadillac Ranch en nu in een Best Western in Amarillo . Dat is toch net iets beter dan andere hotels die ik tot nu toe gehad heb. Ja, iets duurder, maar booking.com helpt de prijs te drukken en altijd een goed ontbijt. En daar start ik de dag graag mee. Had vandaag wat ruzie met de Garmin Zumo 660. Ik als TomTom mens wil graag zien wat er gebeurt en dat is bij de Garmin lastiger. Nadat ik over een onverharde weg 3 mijl moest rijden was ik het even zat. Een McDonalds op gezocht en met mijn laptop naar de Route66 te kijken.


Maar laten we bij het begin starten op de route. Ook ik kom er achter dat op zondag musea dicht zijn. Eigenlijk raar want dan hebben mensen toch tijd om langs te komen. Dus bij de Devils rope  in Mclean stond ik voor een dichte deur. Gelukkig was het aangenaam weer met 22 graden om 9 uur. Maar dat werd later op de dag wel anders met 105F zonder 36 graden. En met die temperatuur reed ik door de prairies van Texas.
Zoals je ziet is het echt leeg en weids om te zien. Hier moet je niet stranden met je voertuig zonder water. En dat heb ik bij mij. Ik heb 10 flessen ijsthee die ik elke dag weer in de koelkast zet en 5 flessen water bij mij. Ik kan dus even vooruit. Dan kreeg ik de vraag wat doe je zo de hele dag.

Nu rondkijken en genieten dat lijkt me logisch. Emotioneel worden omdat ik hier ben en mijn vrouw en kinderen mis. Maar ook muziek luisteren. Nu kan de Garmin muziek afspelen en daar heb ik de liedjes van Billy's Route66 op staan maar ook alles van Guus Meeuwis. En daar luister ik ook naar het kan hier zo mooi zijn, zou Guus weten waar ik ben. Want mooi is het hier echt wel. Maar ook nieuw leven en alles wat ik zoek. En die zing ik dan mee. Niemand hoort mij toch op de prairie. En natuurlijk Acda en de Munnik. En als ik daar geen zin in heb staat de Ipod aan want, jawel de BMW heeft een Ipod aansluiting op de radio. Die heb ik thuis zelfs niet.

Nu wat kom je zo tegen op de route. Zoals je ziet in de middel of now ware een verlaten Philips 66 tankstation. Met bijgebouwen die er nog best redelijk uit zien. Maar nu staat het er nog. Over een jaar of 5 is het vervallen. En vervallen gebouwen staan er veel langs de route 66 net als oude auto's maar die krijgen soms een nieuwe bestemming.

Zoals op de beatle ranch in Conway waar een variant op het thema van de Cadillac ranche staat.
En nog een verlaten tankstation. De verlegging van Route 66 naar de Interstate heeft hele economieën in dorpen plat gelegd. Maar dat moet verder op de Route nog erger worden. In Cars, ja die heb ik ook gezien, wordt dit aangestipt.



Maar soms hebben mensen toch wel gevoel voor humor zoals de man die een hele leuke variant maakte op de Cadillac ranch namelijk Combine City.
En op dit punt ging het terug naar de route mis. In plaats van over dezelfde weg terug werd ik door de Zumo over een keien weg gestuurd. Niet echt grappig maar rustig aan kun je ook 3 mijl afleggen toch.
En dan staat er ineens een meters hoog kruis langs de weg. Dit kruis heeft  Billy ook liet zien in zijn serie over Route66. Wat mij opvalt zo langs de Route66 dat er ontstellend veel kerken zijn van nog meer verschillende geloofsrichtingen en al die gebouwen zien er goed uit. De kerk heeft dus geen crisis het land wel.
En dan kom je langs The Big Texan. Want is Texas is alles groter en mooier zeggen ze. Dit is een eetgelegenheid aan de Route 66 waar deze parallel aan de Interstate 40 loopt. Van binnen en van buiten erg mooi. En als je kunt dan mag je gratis eten. Maar wel een steak van 72 Ounce. Zo'n 2,5 kilo.

Meiny, je zegt maar als ik verkeerd reken. Meiny, is mijn zus die in Arizona woont en die ik natuurlijk ook ga bezoeken al woont ze niet aan de route. Uitzonderingen moeten kunnen toch. En dat wordt de tweede keer in 28 jaar dat ik bij haar kom. Natuurlijk komt ze elk jaar met haar gezin naar ons landje kou lijden.
Ook in Amarillo zit het Arts museum. Maar ook die was dicht. Wel hebben ik daar de beeldentuin kunnen zien. En daar stond een Panter perfect afgebeeld. En was er ook een verzamelpunt van de plaatselijke motorclub want er stonden er dik 100. Waaronder deze mooi trike van CAN-AM. Daar zou ik ook best de route op willen doen. Maar dan wel met aanhanger want opbergruimte zit er niet veel op. verder ben ik nog in Britten de scheve watertoren tegen gekomen. Dus ook die op de foto gezet.



Maar de klapper van de dag voor mij is toch wel de Cadillac ranch. Daar staan er een stuk of 10 allemaal onder dezelfde hoek in de grond. Maar groeien doen die niet. Wel mag iedere bezoeker met een spuitbus (zelf meebrengen) aan de gang en dat ziet er toch leuk uit. En daar ben ik op de foto gezet door. Jawel een dame uit Antwerpen. In het Engels aangesproken voor het maken van de foto. Die vroeg of ik uit de UK kwam. Tja, mijn Engels is nu eenmaal geen Amerikaans he. Zij was op bezoek bij haar zus. O, hoe herkenbaar en deed Route66 met de auto.

En daarna naar mijn geboekte Best Western waar ik om 17.30 aankwam en omdat het zondag is heb ik besloten lekker uit eten te gaan bij de Big Texan om daar een T-bone steak te gaan eten. En die was lekker en veel met 20 Ounce. Zo nu weet het thuisfront en familie en vrienden weer hoe mijn dag was. Morgen naar de Peterbilt dealer en dan op naar het midpoint van de Route66. Vandaag dus maar 150 mijl gedaan maar als ik het restant zie moet ik het rustig aan doen anders ben ik te vroeg klaar :<)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten