vrijdag 6 september 2013

Dag 6 Van Baxter Springs Kansas naar Oklahoma City



Vanmorgen al vroeg begonnen met rijden. Rond half acht zat ik al op de motor. Eindelijk gewent aan de tijdlijn waar in nu in zit lukt het slapen en wakker blijven beter. Jetlag good bye zeg maar.

Als eerste op de route ben ik in het motormuseum in Miami Oklahoma geweest. Wat opvalt is dat de musea allemaal gratis toegang hebben. Dat is mooi natuurlijk maar ik wil van elke gelegenheid toch wat kopen. Dus heb ik nu een pin van het Vintage Iron Motorcycle Mueum.


Daar had men zich gespecialiseerd op jumpers zoals Evil Knevel en zijn zoon. Heel grappig want toen ik net ging motorrijden was dat actueel.

Opvallend voor mij was dat er een Honda 250 cc 1 cilinder in het museum stond. Maar dan in weg uitvoering. Laat ik nu een Honda XL250 hebben van 1976 en deze was net zo oud. Heb ik in eens een museum stuk in de garage staan.
Later op de dag kom ik nog een XL125 tegen in een museum. En zelfs een CB350. Zou ik dan toch oud worden. Want ook daar heb ik nog op gereden.

Bij het museum kwam ik ook weer mijn Franse vrienden tegen. Die heb ik al in St. Louis voor het eerst gezien. Zij rijden in een groep fransen maar vertrekken altijd eerder zodat ze alleen kunnen rijden en niet met de groep mee. Hoe herkenbaar want dat doe ik ook.

En toen kwam voor mij toch onverwacht de walvis in Catoosa. Deze is natuurlijk nep maar toch heel leuk. En hij ligt in een visrijke vijver. Vissen mocht als je de vis weer terug zet. Daar kwam dus de eerste keer de eagle rider groep bij mij. En daar gelijk van geprofiteerd door foto's van mij de laten maken. Bij de kennis making kreeg ik ook direct een heerlijke fles ijskoud water. Want ik reed ook motor zei de dame van de bus dus moest ik ook goed drinken.
Verder werd ik deze dag achtervolgd door een groep uit England die ook met Eagle Rider onderweg is. Voor het eerst kwam in ze tegen bij de blauwe walvis in Catoosa. Een man of 20 allen op een Harley met een Amerikaanse voorrijder en als hekkensluiter een busje met daarachter een aanhanger met een reserve Harley. Ach, zouden die stuk gaan dan.




 
 De BMW doet het perfect. Ik rijdt nu een gemiddelde snelheid van 33 mijl per uur en verbruik 1 gallon op 52,2 mijl. Dus rond de 1 liter op 21 km. Niet slecht, maar daar heb ik mijn rijstijl voor aangepast. Rollen en laten rollen als het kan he. En constant rijden. Het is geen vrachtwagen maar de techniek werkt wel. 
Als tweede hoogtepunt kwam ik bij de totempaal tuin van Ed Golloway in Fayil. Leuk om te zien maar niet echt een spektakelstuk. Even rondgekeken en weer verder.

Daarna vertrokken naar Tulsa. Had niet in de gaten hoe groot die stad i. Koste bijna een uur om er doorheen te komen. Net aan de rand van de stad staan twee grote stoomtreinen. Dus aan collega Bram gedacht en gestopt om foto's te maken. Kom ik later nog een goederentrein bij een overgang tegen die stond te wachten. Ik blij dat ik er niet over moest. De trein was zeker een mijl lang en werd door 5 locs getrokken. En weer aan Bram gedacht voor de foto. Speciaal voor jou gestopt Bram.


Door gereden naar Stroud want daar staat het Rock Cafe. Weer helemaal opgebouwd, want het was door brand verwoest. Eigenlijk was het café gesloten. Ja, om 15.00 uur al maar toch kreeg ik nog wat te drinken en moest ik het gastenboek invullen. En ook nog een gratis re-fill ook. Heerlijk en met ijs en normaal doe ik dat niet maar de temperatuur was als opgelopen tot 100 Fahrenheit. Ver boven de 30 graden dus. En ik had het in mijn Macna doorwaai jas met eronder mijn route66 shirt zelfs te warm.

En wie kom ik weer tegen, ja mij Eagle Rider vrienden. Die moesten tanken. Nu dan doe ik maar 1 maal per dag. En ik ga weer tanken als ik nog 100 mijl kan rijden. Want er zitten soms lange stukken rechtuit tussen waar je niemand tegenkomt.


In Seaba was het tweede motormuseum van deze dag. Site www.seabastation.com. Daar werd ik welkom geheten met de Nederlandse vlag. Net als eerder bij Rabbit station. Waar de VW in de grond gegraven waren. En beide wisten niet dat het de Nederlandse vlag was met het woord open er op.


Ook daar gezellig gekletst met de eigenaar. Stond nog een Honda XL125 te koop maar die heb ik maar daar gelaten. Wel hun shirt gekocht met lange mouwen want dat zit lekker onder de doorwaaijas. En er stond, jawel, een Hercules Wankel. De 3de die ik ook van mijn leven gezien heb. Hij liep niet meer vertelde de eigenaar. Problemen met de ontsteking. Maar hij zag er geweldig uit. De enige die wel draaide en die ik gezien heb is jawel in het NSU Motormuseum in Neckarsulm Duitsland


Daarna doorgereden tot Oklahoma City en bij de McDonalds een hotel gereserveerd. Ja bij de Mac, want door is WIFI al tijd gratis. En via Booking.com zit ik nu in Americas Best Value Inn aan de Higway voor 52 dollar. En weer een King size bed waar ik zo maar eens naar toe moet want het is al 1 uur geweest hier. En ik zie al mensen op facebook reageren op de foto's van deze dag. Hieronder nog een stukje weg van 1930 gevonden. Deze lag tussen de huidige route66 en de I44 in bij een tolpoort waar ik even vrachtwagens ben gaan kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten