donderdag 19 september 2013

dag 19 van Barstow naar Pasadena

Dag 19 van Barstow naar Pasadena (LA) Nog 55 mijl de gaan en dan ben ik in Santa Monica Beach aangekomen en zit Route66 voor mij er op. Dan heb ik mijn droom waargemaakt. En dat kan ik niet alleen hoor. Daar heb ik de steun van mijn vrouw Jacqueline en mijn kinderen Tessa en Sanne die mij hebben laten gaan en bijna dagelijks met mij gesproken hebben. Natuurlijk ben ik blij dat ik zondag weer bij mijn gezin ben. Maar ook mijn collega’s van DAF Voertuigbeproeving die nu mijn werk er voor 3 weken bij gedaan hebben. Mannen bedankt! Dan de route vandaag. Gestart in Barstow met als eerste stop het Route66 Museum aldaar. Een museum dat geheel op vrijwilligers draait en dat mag best gezegd worden want het ziet er geweldig uit de link naar hun site http://www.route66museum.org/. Daar zie je nog meer foto’s dan ik kan maken. Dan verder richting Pasadena (LA), ik dacht dat ik de woestijn gehad heb maar nee het gaat nog even verder. En ik was laat vertrokken dus het was heerlijk heet met 104 F. Gelukkig is mijn watervoorraad nog steeds 4 liter waarvan ik 1 liter had ingevroren om de zaak koud te houden. En die was nog steeds voldoende Meiny. Want mijn zus is bang dat ik te weinig water mee neem. Nee hoor. Als ik zou stranden met de motor kan ik het dag uit houden. De volgende stop is de flessen ranch. Ik dacht dat ik die gisteren zou zien maar hij zit na Barstow in de woestijn. Ook hier is Billy O’Connoly geweest en die heeft de excentrieke eigenaar wel gesproken. Ik niet en omdat er niemand was ben ik niet verder als de ingang gegaan. Maar wel foto’s gemaakt natuurlijk. Dus verder gereden en om half 2 met een omrit van 11 mijlen was ik in de Summit Inn. Een Route66 eetgelegenheid die nu aan de Interstate 40 ligt omdat deze op de Route66 is gelegd. Daar een heerlijke boerenomelet met Rosti gegeten. Tenminste zo zouden wij Nederlanders het noemen. En daar een souvenir voor mijn schoonmoeder gekocht. Een vingerhoedje die ze verzamelt van Route66. En dan komt de keuze. Rijdt je de Interstate zoals de Garmin het wil of de straat er naast zoals de TomTom Rider het wil. Ik heb naar de TomTom geluisterd en kwam naar 5 mijlen weer op de historisch Route66 uit en daar lag de oude route66 nog naast. De volgende stop is de allereerste Macdonalds. Er zit nu een MD museum in die het bezoeken waard is. Ook deze draait op vrijwilligers en 2 betaalde krachten door MD. Daarna zit in dezelfde voorstad het Wigwam hotel. Een kopie van het idee uit Holbrook natuurlijk. Maar beter in onderhoud dan die in Holbrook. Voor 78 dollar kun je daar overnachten. Maar omdat het te ver is van Santa Monica heb ik dat niet gedaan. Want morgen om 12.00 moet ik bij Eagle Rider zijn. En ik wil ook Santa Monica Beach zien. Kijken of ik het droog houd. En voor degene die mij echt kennen weten nu wat ik bedoel. En nu zit ik dus in Pasadena waar ik in de Colombo Inn weer een heerlijk T-Bone steak heb gegeten met asperges en frietjes. Om de mayo moet je hier wel vragen. Maar ze hadden ook live muziek en voor ons Hollanders belangrijk, 10% korting voor klanten van de Comfort Inn waar ik nu dus zit. Nu die heeft de ober weer als Tip gehad. Zo en dan ik gaan slapen en jullie weer aan het werk. De Metalectro medewerkers natuurlijk niet want morgen is de regionale stakingsdag in Eindhoven. Ben benieuwd of bij de FME men nu eindelijk wakker gaat worden. Succes collega’s!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten