woensdag 11 september 2013

dag 11 van Albuquerque naar Holbrook

De route van deze dag. Een behoorlijk stuk gereden vandaag. Zo'n 260 mijl. Maar door een geweldige omgeving. Heb in New Mexico bij El Moro bezocht waar indianen en latere bewoners in de berg tekeningen hebben gemaakt. Door een prachtige natuur gereden vandaag richting Gallup.
Heb in New Mexico bij El Melpas en El Moro bezocht waar indianen en latere bewoners in de berg tekeningen hebben gemaakt. Door een prachtige natuur gereden vandaag richting Gallup. Beide zijn ook National Monuments. Wat wel opvalt in New Mexico dat de mensen in de steden het redelijk goed hebben. Wel ben ik aangesproken door bedelaars en staan er mensen te bedelen buiten de steden op kruisingen. En als ik naar de huizen kijk waar in gewoont wordt dan hebben we het in Nederland toch maar erg goed. Soms is het woord huis al te veel als je de woningen bekijkt. Maar goed dat kan ik niet oplossen. Daarna doorgereden naar Arizon om dat het Petrified Forest en de Painted dessert te bezoeken. Een route van zo'n 24 mijl door een van de mooiste gebieden waar ik ooit doorgereden ben. Een link moet ik even delen. Want dit park is de entree echt waard zo mooi heb ik het nog niet eerder gezien. En dan kom je het park uit en dan is het nog een half uur rijden naar Holbrook. Holbrook is 1 van de stadjes aan Route66 die helemaal lijkt te leven door Route66. Overal kom je de route tegen en motorrijders die hem rijden. Meestal in groepjes zelden zoals ik alleen. Het bekenste is natuurlijk het WigWam hotel maar de stad staat bol van leuke gebouwen voor en over Route66. En daar ga ik morgen eerst de boel bekijken voordat ik de 130 mijl naar Flagstaf overbrug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten