donderdag 12 september 2013

Dag 12 Van Holbrook naar Flagstaff

De router vandaag over de Highway omdat er weinig Route66 over is behalve in de dorpen. En dan ga je de highway af om door het dorp te rijden. Paaar keer gehad dat de route dan eindigd in een gravel pad. En daar ga ik niet op. Controle via de I40 leert mij ook dat ik gelijk heb. Soms houd ook het gravel pad op of ligt er geen brug meer. En dan ben je lost. Aangekomen in Flagstaff maar wat heb ik gezien vandaag. Nu begonnen met Jack Rabbit Trading Post. Maar op weg er naar toe reed ik door een dorpje en daar lag een verlaten woning met kampeer terrein. De Trading Post was gelukkig open en in gebruik. Daar heb ik een boek gekocht dat mijn zus mij aangeraden heeft. Vervolgens door gereden naar Standing on the Corner waar een pop idool staat en een shop is maar ook het grootste route66 symbool op de straat staat. De stad was niet veel bijzonders.
Vervolgens naar de Meteor Souvenir Shop gereden. Leuk om te zien met WigWams maar ook hier heeft de economie deze zaak doen sluiten. Ik was daar samen met 2 Schotten die op een Harley de Route66 reden. Even rondgekeken en maar verder getrokken naar 1 van de mooiste dingen van de Route66 om te zien. De Schotten reden ook Route66 maar waren op 4 september vertrokken. Zij hadden dezelfde ervaring met de route bordjes. Naar Missouri wordt het onmogelijk op de borden te rijden. Texas mist veel borden en veel van de route van vroeger.
De Meteor Crater. Ook dit is een National Monument van Arizona. Erg indrukwekkend om te zien met een museum er bij en een rondleiding van een half uur. link naar hun site http://www.meteorcrater.com/
Daarna verder gereden naar de Two Guns Trading Post. Maar ook deze was gesloten en in verval geraakt. Zo ruimt men de hoogte punten wel op. Dus verder naar de volgende bestemming de Twin Arrow Trading Post en ja ook deze was gesloten en niet meer in gebruik. Er was zelfs een hek omheen gezet. Dus alleen foto's van een afstand. Daarna na de Walnut Canyon gereden en dat was open. Ook dit is een geweldig mooie site om te zien als National MONUMENTS. http://www.nps.gov/waca/index.htm Al heel vroeg woonden er indianen in deze canyon die gebruik maakten van de rosten al woning. Je kon er naar toe lopen zo'n andere halve kilometer naar beneden en dan ook weer terug. Dat leek mij niet verstandig allen dus ben niet verder dan 500 meter gegaan. Daar ontmoeten ik een parkwachter en hebben we ervaringen uitgewisseld over America en Europa. Als ik vertel wat we betalen voor Health Cost dan schrikken de Amerikanen van de hoogte van het bedrag. Want dat is meer dan zij nu betalen en dat vinden ze al veel En dan ben je al in Flagstaff. De route gaat langs de spoorweg naar Santa Fe. En daar heb ik flink wat treinen over zien rijden. Met soms wel 5 locs er voor die de trein met een snelheid van zo'n 60 mijl voortrekken. Even gemeten door mee te rijden. De lengte van treinen is ernorm tot wel 2 km lang. Daar staan dan trailers op of containers tot 2 hoog gestapeld. Dat is een behoorlijk gewicht daar gaat heel wat diesel doorheen. Vroeg in het hotel aangekomen van een keten waar ik nog niet was geweest De Days Inn. Niet verkeerd en vergelijkbaar met Motel 6. En heerlijk gegeten in een ander hoogtepunt van Route66 de Galaxy Inn. Even over eten hier. Vandaag heb ik voor 12 dollar een steak met een salade, 2 broodje met kruiden boter en frietjes gegeten. En een Spite gedronek. Omgerekend is dan nog net 9 euro. Het eten is hier echt overal te koop en goedkoop. 's Middag naar de Subway geweest en een half foot long met kip en groenten gehad voor 5 dollar. En dan zit er zo'n 200 gram kip op. Kom daar in Nederland eens mee bij de Subway. Brandstof 1 Gallon voor 3,50 dollar. Wij betalen het dubbele in Nederland. Morgen geen blog. Want dag 13 gaat besteed worden aan een bezoek in Tempe bij mijn zus. Moet nog even kijken naar de Route of ik kies voor Highway. Dan ben ik er in 3 uur. Of voor off highway. Voor nu Nederland aan het werk. En ik nog even TV kijken en dan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten