dinsdag 3 september 2013

Van Springfile IL naar Fenton Missouri dag 3



Vandaag de derde dag gereden. Op verzoek van mijn zus ook wat landschap foto's gemaakt. Veel mais velden gezien en wat opvalt dat de huizen in de stad weel vak van steen zijn maar daarbuiten staat er veel houten huizen. Het landschap is nu nog mooi groen. Dat veranderd naarmate de route meer naar het westen komt.
Veel slechte weg gereden vandaag. Ook lang alleen gereden. Soms kun je een uur niemand tegen komen. Soms rijden mensen achter mij. Die geeft ik dan een teken om in te halen. Ook als dat niet mag. Wil liever niet dat er iemand achter mij blijft hangen. Wat mij ook opviel dat er een stuk minder motoren reden als gisteren op Labor day.

Maar ik reed op de Route 66 naast de highway. Vaak wordt ik ingehaald voor een groep van 30 of meer rijders die de route rijden, ja zij rijden op de highway, die ik er dus uithaal met Tyre, mijn routeplanner.



Ook op de Rabbit ranch geweest. Een shop met een oud tankstation. En er voor een gejat idee met auto's in de grond. In dit geval de VM Rabbit zoals de VW Golf hier genoemd wordt. Toch een leuk gesprek gehad met de eigenaar.


En daar nog 2 boeken gekocht. The adventure Handbook Route 66 van Drew Knowles en de Dining en Lodging Guide van de National Historic Route 66 Federation.
Vooral het eerste boek is geweldig. Daarin ben ik direct begonnen met lezen wat ik gemist heb en wat ik morgen ga zien. Echt een aanrader voor elke Route66 rider.





Mijn lunch en koffie deze keer bij de Mac gedaan. Kan ik gelijk even Whatsapp-en met het thuis front. Later op de dag een heerlijke chicken salade gegeten vlak bij de Chain of de Rock bridge. De link naar de brug en meer informatie. Helaas mag je er niet meer over en rijdt je zo'n 10 mijl om als je beide kanten wilt zien. En omdat ik beide kanten wil zien heb ik deze natuurlijk omgereden. Wel even flink moeten zoeken maar het is mij gelukt met hulp van de Garmin Zumo en dat voor een TomTom mens. Niet slecht he.
Daar kom ik aan de Missouri kant een frans echtpaar tegen die ook de route 66 rijden. Heel gezellig mee gebabbeld natuurlijk in het Engels. Want Frans en ik gaan niet samen. Aan de andere kant was net een groep Harly rijders aangekomen. Veel lawaai uit de uitlaat en rijders rijden allemaal onbeschermd rond zonder helm en kleding. Die vinden mij maar raar hoor, met helm en mijn kanarie jas aan.

Daarna naar St. Louis geweest om The Arch te zien. Geklets met bikers uit Texas en die hebben ook de foto van mij en the Arch gemaakt. Ook deze 2 reden onbeschermd rond maar vonden mijn Nolan N103 en Macna jas, ja de kanarie jas, wel erg mooi. Ze snappen zelf waarom ik deze doorwaai jas heb.

Na het bezoek van The Arch eerst Starbucks gezocht om een hotel te boeken. Dat scheelt toch zo'n 40 euro op de kamer in Fenton. Het hotel ligt dat 34 km buiten St. Louis maar de route er heen is goed te doen. Vlak bij het hotel zit nog eetgelegenheden zat want dit is een hotel vlak bij een afrit aan de I-44. Dus ga zo eten. Ik ben deze dag weer ruim 11 uur aan het reizen geweest. En toch niet echt veel kilometers gemaakt, zo'n kleine 240. Veel tijd verloren rond the Top of the Rock bridge met zoeken naar de overkant. Morgen dag 4 verder Missouri in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten