zaterdag 14 september 2013

Dag 13 en 14 Van Flagstaff naar Phoenix en terug naar Route66 in Williams

Aangekomen in Williams en weer terug op Route66. Gisteren via de Interstate 40 naar Phoenix gereden om mijn zus Meiny Vermaas en haar gezin te bezoeken. Aangekomen heb ik gelijk de buurvrouw mogen helpen met haar COX internet verbinding. De route van Flagstaff naar Phoenix is 1 lange afdaling van een hoogte van 6000 feet naar een dal. Daar kwam ik diverse vrachtwagens tegen die de remmen aan het heet stoken waren. Zoals deze Peterbilt die de zaak op een parking liet afkoelen. De naam op de vrachtwagen is leuk. Die is speciaal voor mijn vriend Werner Boch van Freund Transporte in Frechen Wat is het daar heet. Het geeft een gevoel op de motor alsof iemand met een hete lucht kanon op je aan het blazen is. De stad Phoenix in geweest voor een nieuw modem voor de buurvrouw en naar de Apple store geweest. En natuurlijk moesten we even op de foto mijn zus en ik. Voor de nep IKEA planten. Ja dat idee heeft ze van mijn vrouw afgekeken. Zo zie je het maar weer Lien. Op de foto een vergezicht van de bergen aan de Interstate naar Phoenix. De omgeving is echt hartstikke mooi. Maar het zou er niet zo geweldig heet moeten zijn. COX is net zo’n arrogante firma als UPC. De diagnose van de helpdesk, modem is van 2007 dus zal wel stuk zijn. Ook de Apple store viel tegen. Mijn Ipod van 2006 is te oud. Nee die maken we niet meer koop maar een nieuwe. Mooi is dat als alleen de oortelefoon uitgang niet meer werkt. De manager gesproken en ook die wilde niks doen. Arrogante firma dat Apple. Dat zou de auto industrie eens moeten doen. Dan is de wereld te klein als we stoppen met leveren van onderdelen en reparatie na 6 jaar. Vanmorgen vroeg terug gereden, het was toen al 29 graden om 8 uur in de ochtend, naar Route 66 via de bergroute highway 94 en 89. Door de bergen heen met een hele mooie omgeving en lekker sturen op de BMW. En natuurlijk kom je op de route meters hoge catussen tegen maar bij Prescot ook nog een mooi bergmeer. Kortom, ik heb genoten van de route en van vandaag. De route voor morgen gaat langs de Grand Canyon via Highway 64 en dan door naar Flagstaff via Highway 89 om dan weer Route 66 op te pakken naar Peach Spring. Was als vroeg in Williams aangekomen en had daarom de tijd om de route voor morgen te maken en eens een middag uit te rusten en te overdenken wat ik allemaal al gezien heb en nog ga zien. Alles bij elkaar heb ik nog zo’n 750 mijlen te gaan en moet ik vrijdag om 12.00 weer in LA zijn bij Eagle Rider. Nu dat moet wel lukken denk ik. In het totaal zal als de Route66 er op zit er ruim 3200 mijl meer op de BMW teller staan. En heb ik mijn droom waargemaakt. Voor de kids van mij kijk maar eens goed naar de foto’s dan herkennen jullie vast waar ik nu ben. En als je het niet meer weet Sanne vraag dan Mama even naar het vakatieboek van 2010.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten