zondag 1 september 2013

De reis is begonnen, dag 1 Chicago

Zaterdag uitgezwaaid door vrouw en kinderen op Schiphol. Bedankt voor het brengen meiden. Omdat KLM de vlucht zelf uitvoerde was de controle minder heftig als in 2012. Natuurlijk de motorlaarzen moesten uit. Want dat is wel raar vind zo'n beveiliger. Motorjas wordt gewoon door de scanner gehaald net als de motorrugzak. Wel weer erg lang mogen wachten voor de border control in Chicago. Zeker 300 man voor je met een visa of esta. Alleen de mannen bij de USA custom hadden niet veel te doen. Maar die gaan hun collega's die veel werk hebben niet helpen hoor. Dat zou te efficiƫnt zijn. Maar goed KLM vertrok te laat maar was mooi op tijd binnen. En het was gezellig in het vliegtuig waar ik gelukkig veel plek kreeg doordat het vliegtuig niet helemaal vol zat. Mijn buurman vertrok en dus had ik twee stoelen beenruimte. Met een taxi naar het hotel en daar de BMW dealer gebeld die mij keurig ophaalde. Helaas de TomTom Rider montage wilde niet lukken. Er was geen monteur die even een plaatje kon maken. Dus op zoek naar een Peterbilt of Kenworth dealer straks. De Zumo 660 past wel in de BMW steun. Dus dan maar eerst de Zumo gebruiken.
Na de nodige instructie, lijkt op mijn eigen werk bij DAF als ik een test truck aflever aan de klant, mocht ik dan eindelijk gaan. De Harley Davidson event toeslag werd geschrapt. Scheelt mooi even 135 dollar, de drop off kosten al vast betaalt. En nog gratis een topkoffer mee gekregen omdat ik toch wel veel geld uitgaf voor 3 weken huur. Aardige BMW dealer hoor. Zeker als die ook nog weet wat voor werk je doet :<). 's Avonds even snel boodschappen gedaan bij de Walmart. Water en vruchtensap mee voor onderweg. En broek en een blouse erbij gekocht, de laatste mocht voor 3 dollar mee, terug naar het Best Western hotel. Snel even wat gegeten en toen naar bed. Voor mij was het toen al 5 uur in de nacht. Het was het nog net geen 10 uur in de avond hier. Doodmoe naar bed en toch om 4 uur klaar wakker. Jetlag blijft lastig hoor. Maar goed thuis lukt het ook met 6 uur slapen. Lekker even blijven liggen. Maar goed ontbijt om 7 uur en toen met de BMW naar de Sky tower in Chicago gereden.
De Skytower ook wel Willes tower genoemd is een must doe als je in Chicago bent. Helemaal boven in heeft men een 4-tal glas uitbouwen gemaakt waar je in kunt staan en op de foto gaat. Ik heb eerst de ronde gelopen voordat ik dat durfde. Natuurlijk technisch kan het allemaal maar loop er eens op. Dan is het toch even spannend hoor.
Na het bezoek van het Chicago hoogte punt de Zumo verteld dat hij de eerste route moet rijden van het begin van de route. Kom ik natuurlijk lang het bord Einde Route66. Daar even een praatje gemaakt met motorrijders uit Missouri. Nog een link naar een leuke site over Route66. Deze is van een reiziger die LA- Chicago heeft gereden. Informatie vooraf kan niet genoeg zijn he. Bij het begin punt was een groep uit Noorwegen die morgen net als ik aan de route begint met 12 rij-dagen en 2 rustdagen op een Harley. Die hebben dus haast want ze zien ook Las Vegas dat niet tot de route behoort.
En ja, als je begint wordt het toch emotioneel. Ook voor mij! Want je droom in vervulling laten gaan blijft toch iets fantastisch toch.
Vandaag zo'n 75 miles gereden. De middag besteed met uitrusten in het hotel en voorbereidingen voor morgen. Dan staat St. Louis op het programma. Waar we slapen. Ach dan zien we dan wel weer. Nu was het een king size bed. Morgen nieuwe ronden nieuwe kansen. Maar 1 ding weet ik zeker. De rust is terug in het lijf en de route kan beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten